Merhabalar,

Geçen haftaki son yazımda Toyota‘nın Tesla‘dan öğrendikleri hakkında bir yazı paylaşmıştım.Son zamanlarda Tesla ile işbirliği yapmaya niyet eden öncü otomotiv markalarını bir bir duyuyoruz. Bugüne kadar Ford, GM, Volvo ve Rivian gibi markalar Tesla ile işbirliği planlarını açıklamışlardı.

Dün ise Mercedes Benz markasının, 2025 ten itibaren Tesla‘nın Kuzey Amerika’daki şarj ağına entegre olmayı kararlaştırdığına dair haberler geldi.

Bu amaçla Mercedes Benz tarafından üretilen bataryadan elektrikli (BEV) otomobillerin Tesla‘ya ait şarj ağını kullanabilmesi için özel bir adaptör geliştirilecek. Böylece Mercedes Benz marka otomobil kullanıcıları Kuzey Amerika’da kurulu 12.000 şarj ünitesinden yararlanabilecek.

Mercedes Benz‘in Kuzey Amerika’da ayrıca kendisine ait özgün şarj altyapısı da olacağını haberlerden öğreniyoruz. Bu altyapı içinde 400 şarj merkezinde toplam 2.500 şarj ünitesi bu yılın sonunda kurulmaya başlanacak ve 2030 yılına kadar tamamı faal hale gelecek.

Yine Mercedes Benz‘in 2030 yılına kadar Kuzey Amerika, Çin ve Avrupa ağırlıklı olmak üzere global olarak toplam 2.000 şarj merkezi kuracağını da söyleyelim. Bu şekilde marka yönetimi toplam 10.000 şarj noktasına ulaşılmış olmayı hedefliyor. Dahası, bu şarj noktalarından her marka BEV taşıt da kolayca yararlanabilecek.

Bu noktada, sizlere aylar önce açıkladığım bir önerimi yeniden paylaşmayı istedim. Bildiğimiz gibi yerli ve milli otomobilimiz TOGG artık üretilmeye ve satışa başladı. Haziran sonu itibariyle vatandaşlarımıza 800 kadarı teslim de edildi. Ancak TOGG‘un sadece yurt içine yönelik satış adetleriyle Gemlik’teki fabrikasının para kazanamayacağını, mutlaka ihracata dayalı satışa başlaması gerektiğini yazmıştım. Bunun için Tesla ile işbirliği yaparak Gemlik fabrikasının bir bölümünde Tesla üretimine imkan sağlayabilir. Karşılığında Tesla‘nın Avrupa’daki satış ağından yararlanarak kolayca ihracat pazarlarına ulaşabilir demiştim. Berlin fabrikasındaki üretiminde yüksek maliyet sancısı çeken Tesla‘nın Avrupa pazarı için Berlin yerine ülkemizde uygun maliyette üretim için yeni kapasite bulması kendisine piyango olacaktır. Bundan yararlanarak Avrupa pazarlarına hızla açılmak için işte bize bir fırsat.

İlk yayınladığımda bu önerim çeşitli haber mecralarında çok ilgi çekmişti. TOGG yetkililerine bir kez daha hatırlatmak iyi olmaz mı sizce?