Değerli dostlarım,

Yazılarımla sizlere otomotiv dünyasının yeni iş modelleri hakkında bilgi verdiğimi biliyorsunuz.
Bu kez hepimizin yakından tanıdığı Toyota markasının yeni bir uygulamasına değinmek istedim.
Geçenlerde Toyota, yetkili satıcıları ve araç kiralama ve leasing bölümleriyle ile birlikte dahil ettiği araç paylaşım uygulaması olan Toyota Share projesini hayata geçirdi. Bununla beraber ”Chokunori” isimli insansız araç kiralama servisini de başlattı. Böylece Toyota, içinde bulunduğumuz yüzyılda hızla dijitalleşmekte olan ulaşım yöntemlerinde bu yeni ortak hizmet sistemi ile ben de varım dedi.
smarthighways.net/toyota-launches-toyota-share-car-sharing-service/
Ortak hizmet sistemi kısaca şöyle çalışıyor:
Kullanıcılardan herhangi bir üyelik veya kayıt ücreti alınmıyor.
Birim fiyatlar kısa süreli kullanım için oldukça makul düzeyde tutuluyor.
Kullanıcılara temiz, bakımlı ve güvenli otomobiller tahsis ediliyor.
Araç filosu içinde B ve C segment otomobiller, minivanlar ve hatta SUV modelleri de bulunuyor.
Uygulamaya özgü bir dijital yapı kullanılıyor. Bunun yanı sıra Toyota tarafından Akıllı Anahtar Kutusu ( Smart Key Box) hizmeti sunuluyor. Bu hizmet ile kullanıcılar akıllı telefonlarına gelen şifre ile otomobillerin kapı kilidini açıp kapayabiliyor. Ayrıca TranslogII adı verilen uygulama ile uydudan araç konumları ve kullanma performansı izleniyor. Böylece akıllı telefon üzerinden kolayca araç rezervasyonu, aracın kilidini açma, aracı kilitleme ve kira bedelini ödeme imkanı var.
Yakın gelecekte ödeme çeşitliliği sağlamak, trafik kurallarına uygun sürüşleri ödüllendirmek ve kurumsal müşterilere de araç paylaşım hizmeti vermek Toyota’nın hedefleri arasında.
Hizmete sokulan Chonukori servisi ile kiralama işlemlerinin süresinde ciddi tasarruf öngörülüyor.
Bu servisin Toyota Rent a car servisinden en önemli farkı; kiralanan otomobilin kalkış yerine geri getirilmesi. Kiralamaya yakıt kartı da dahil ediliyor. Bu servis için de yeni bir dijital uygulama mevcut.
Son yıllarda otomotiv markalarının paylaşım ekonomisine yatırım yaptıklarına sık sık şahit oluyoruz.
Price Waterhouse Coopers, 2013 yılında global olarak 13 Milyar $ olan paylaşım ekonomisi büyüklüğünün 2025 yılında 335 Milyar $ büyüklüğe ulaşacağına dair rapor yayınladı. Bu rapor otomotiv markalarının neden yatırım yarışında olduklarını net açıklamıyor mu sizce?
Gelecek yazılarımda görüşmek üzere,

Not: Yazılarımı motor1.com ve otomobilhaber.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.