Değerli dostlarım,

Bu hafta sizlere dizel motor teknolojisinde gelinen son noktaya ait Avrupa kaynaklı bazı bilgiler aktarmak istiyorum.

Batı Avrupa’da bulunan 17 ülkenin otomobil satışları LMCA verilerine göre Ekim  ayında %7.3 oranıyla sert düştü.  Kümülatif olarak hala 2018 yılı satışları 2017 ye oranla ilk 10 ayda %0.6 artmış görünüyor. Dizel motorlu araç satışları ise daha yüksek oranda daralmaya devam ediyor. Örneğin, Motor Trader’ in  İngiltere’ ye ait  satış verilerine göre  dizel motorlu araçların satışları geçen Ekim ayında bir önceki yıla göre %21,5 azaldı. Bu oran AB ülkelerindeki düşüşlere paralel.

Fosil yakıt kullanan araçlarda 1 Eylül 2018 den itibaren yeni uygulanması zorunlu hale gelen WLTP ( Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure ) kaynaklı emisyon testleri bu düşüşlerin temeli oldu.

Ancak, Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği ( ACEA )  verilerine dayanan  5 Kasım 2018 tarihinde Brüksel kaynaklı bir rapor; yeni nesil dizel motor kullanan araçların AB standartlarında tanımlanan üst limitlerin çok altında NOx ve Karbon emisyonu yaptıklarını ortaya koydu. Üstelik bu yeni emisyon değerlerinin yollardaki gerçek sürüş şartlarında ( RDE ) elde edildiği vurgulandı.

https://www.acea.be/press-releases/article/diesel-new-data-proves-that-modern-diesel-cars-emit-low-pollutant-emissions

Yukarıdaki linkteki rapora göre; Euro 6d standartlarına uygun olarak üretilen 270 dizel motorlu araç test edildi. Gerçek sürüş şartlarında elde edilen emisyon değerleri, 2020 de zorunlu hale gelecek NOx sınırlarının oldukça altında. Test edilen 270 dizel motorlu araçlar ise halen satışı yapılmakta olan modellerden oluşuyor.

Bu yeni gelişme, söylenenin aksine dizel motorların orta vadede varlıklarını ve pazardaki ağırlıklarını kaybetmeyeceklerini ortaya koyuyor.

Yukarıdaki tespitler, başka kaynaklar tarafından da doğrulandı. Alman Otomobil Kurumu ADAC’ ın son günlerde yeni nesil dizel motorlu araçlarla gerçek sürüş koşullarında yaptığı testler, bu araçların Euro 5 standardındaki dizel araçlara oranla %85 daha az NOx emisyonu yaptıklarını ortaya koydu. ADAC testleri, yüksek performanslı ve Euro 6d uyumlu  yeni nesil dizel motorların Euro 5 standardındaki motorlara  oranla % 99 a kadar azalmış NOx emisyonu sağlayacağını gösteriyor.

Şimdi soru şu ; Acaba dizel motorlu araçlar ölüyor derken biraz aceleci olmuyor muyuz?

Hepinize mutlu ve başarılı bir hafta dilerim.